De creatie van je webshop
tips hero

Als je je nu de vraag stelt, of ik een bewuste chronologische volgorde gekozen heb, dan kan ik dat hierbij bevestigen. Ik heb duidelijk meer dan tien jaar ervaring in het begeleiden en sturen van digitale projecten en het is puur verlies van tijd en geld als je niet eerst alle andere vragen hierboven beantwoord en dan pas bekijkt, wat je verwacht van jouw webshop. En ook deze formulering is bewust gekozen: jouw opgave is het om te zeggen, wat de webshop in het ideale geval moet kunnen doen voor jouw, niet om te beslissen hoe dit moet gebeuren. Dit geldt zowel voor als je een klein budget als een groot budget hebt. Want het komt erop neer, dat als je weet wat je aanbiedt, hoe je dat aanbiedt en wie je klanten zijn, je ook moet zeggen hoe je wilt werken en dat je webshop dit moet weerspiegelen. Je gaat toch ook geen kledingzaak open en bloot in een bos openen? Wat als het regent?

Bekijk ook wat je minimum nodig hebt, om van start te kunnen gaan met je webshop. Wie zegt, dat je technisch gezien alle toeters en bellen moet hebben vooraleer je opent? Als je begint met een MVP (een minimum viable product), kun je alvast testen of alles wat je zo bedacht had, wel werkt. Dat spaart ook tijd een geld. Je start met je MVP, schrijft onderweg op wat je anders moet doen of zeker nodig hebt en dan pas investeer je meer in de omzetting van je webshop. Tegen die tijd verdien je als alles goed gaat ook al geld met je webshop en is het eenvoudiger om te investeren. En vergeet niet: de wereld staat niet stil. Het is niet omdat je dan op een bepaald moment je ideale webshop hebt, dat je daarmee ook goed zit voor de volgende tien jaar. Blijf waakzaam!

Consultants in agile business development zoals mezelf, kunnen je daarbij helpen.